خرید گوشی اورجینال تصویر بنر
مقالات آموزشی

وردپرس تم | بازاریابی در لینکدین چیست؟

وردپرس تم | بازاریابی در لینکدین چیست؟

وردپرس تم | بازاریابی در لینکدین چیست؟

بازاریابی در لینکدین چیست؟
















0 رای

بازاریابی یا مارکتینگ، پایه و اساس افزایش فروش و مشتری در هر کسب و کار است. به بیان ساده‌تر اگر به دنبال افزایش مخاطب و مشتری هستید، باید تلاش کنید یک بازاریابی درست، اصولی و متمرکز داشته باشید. لینکدین یک رسانه تخصصی است که بازاریابی در آن به شهرت برند و افزایش فروش کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند. در صورتی که می‌خواهید در این رسانه بازاریابی کنید و مشتریان زیادی را به سمت بیزینس خود جذب کنید، ابتدا باید اصول بازاریابی در لینکدین را یاد بگیرید. در این مقاله به صورت مفصل در مورد بازاریابی در این رسانه تخصصی صحبت خواهیم کرد.

لینکدین یکی از بهترین و بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی است که از سوی کسب و کارها توجه چندانی به آن نمی‌شود. اکثر افراد تصور می‌کنند که فقط باید تمرکز خود را روی اینستاگرام بگذارند ولی نمی‌دانند که بازاریابی در لینکدین، چه مزایا و محاسنی دارد و تا چه اندازه می‌تواند در برندسازی، افزایش مشتریان بالقوه و افزایش فروش موثر باشد. لینکدین از نگاه متخصصان و مخاطبان، یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای و تخصصی است که امکان ایجاد ارتباطات قدرتمند و ارزشمند را فراهم می‌کند. در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه دهید و به تعداد مشتریان و مخاطبان خود بیفزایید، لینکدین (Linkedin) یکی از بهترین ابزارهایی است که در اختیار دارید. مطالعات نشان می‌دهد که لینکدین، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است. در این مقاله تصمیم داریم در مورد بازاریابی در لینکدین (Marketing on LinkedIn) صحبت کنیم. در صورتی که به دنبال برندسازی و توسعه کسب و کار خود از طریق رسانه مورد بحث هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

لینکدین چیست؟

طبق مطالعاتی که صورت گرفته، لینکدین محبوب‌ترین شبکه اجتماعی کاریابی حرفه‌ای و تخصصی در جهان است. این رسانه سال‌ها است که با قدرت فعالیت می‌کند و تاکنون باعث اشتغال افراد زیادی در سراسر جهان شده است. لینکدین در سال 2003 راه اندازی شد و خیلی سریع رشد و پیشرفت کرد. این رسانه در حال حاضر به عنوان یکی از پرطرفدارترین رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که لینکدین، 9 ماه زودتر از فیسبوک آغاز به کار کرد. طبق آخرین مطالعات، این مجموعه 33 شعبه در سراسر دنیا دارد و 15800 کارمند در شعب مشغول فعالیت هستند. Linkedin در 24 زبان دنیا مشغول خدمت‌رسانی به مخاطبان است. جالب است بدانید که لینکدین، مورد اعتمادترین رسانه اجتماعی آمریکا است. اکنون که یک آشنایی جزئی با این رسانه پیدا کردیم، زمان آن است که یک سری اطلاعات مهم در مورد بازاریابی در لینکدین ارائه دهیم.

یک سری آمار و ارقام مهم برای بازاریابی در لینکدین

  • مطالعات نشان می‌دهد که لینکدین بیش از 722 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. شاید میزان کاربران این رسانه از تعداد کاربران اینستاگرام (1 میلیارد کاربر) و فیسبوک (2.74 میلیارد کاربر) کمتر باشد ولی مسلماً تعداد کاربران اصیل و وفادار آن خیلی بیشتر از سایر رسانه‌ها است.
  • 57 درصد کاربران لینکدین مرد و 43 درصد زن هستند. در صورتی که قصد بازاریابی در لینکدین را دارید، حتماً مخاطبان هدف خود را بشناسید و متناسب با مشخصات آن‌ها بازاریابی کنید.
  • 76 درصد از کاربران لینکدین خارج از آمریکا زندگی می‌کنند، به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بازاریابی در لینکدین فقط در آمریکا جواب می‌دهد. این در حالی است که بازاریابی در این رسانه در نقاط مختلف جهان کارآمد است. طبق پژوهش‌ها، لینکدین در 200 کشور جهان کاربر دارد.
  • 9 درصد کاربران لینکدین 24 تا 34 ساله هستند و این موضوع نشان می‌دهد که لینکدین در بین قشر جوان طرفداران زیادی دارد.
  • 40 درصد از کاربران این رسانه اجتماعی افرادی هستند که شغل، شرکت یا صنعت خودشان را هر چهار سال یک بار عوض می‌کنند.
  • هر دقیقه سه نفر از طریق لینکدین در یک سازمان استخدام می‌شوند. کارایی بالای لینکدین سبب شده است که کسب و کارهای زیادی در این رسانه حضور پیدا کنند. تولید محتوا در لینکدین در سال 2020، 60 درصد افزایش یافته است.
  • 57 درصد ترافیک لینکدین از گوشی‌های هوشمند سرچشمه می‌گیرد. بنابراین اگر قصد بازاریابی در این رسانه اجتماعی دارید، این موضوع را مد نظر داشته باشید.
  • 93 درصد از بازاریاب‌های B2B از لینکدین برای ایجاد سرنخ یا مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند. میزان تولید سرنخ در لینکدین خیلی بیشتری از سایر رسانه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر است.

اکنون که با برخی از آمار و ارقام مهم مربوط به لینکدین آشنا شدیم، به خوبی می‌توان فهمید که بازاریابی در این رسانه واقعاً کارآمد و مفید است و می‌تواند مخاطبان بالقوه زیادی را به سمت کسب و کار و محصولات ما هدایت کند. همچنین برای تأمین نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای کسب و کار خود می‌توانیم از این رسانه کمک بگیریم.

مزایای بازاریابی در لینکدین برای کسب و کارها

سوال مهمی که ممکن است برای هر مخاطبی پیش بیاید این است که بازاریابی در لینکدین چه مزایا و محاسنی دارد و با مارکتینگ در این رسانه می‌توان به چه مزایا و دستاوردهایی دست پیدا کرد؟ در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای بازاریابی در این شبکه اجتماعی اشاره شده است:

مزایای بازاریابی در لینکدین

1. لینکدین؛ فضایی عالی برای برندسازی

یکی از بهترین فضاها برای برندسازی و رسیدن به شهرت در بین مخاطبان تخصصی و سایر شرکت‌ها، لینکدین است. همان طور که پیش از این اشاره کردیم لینکدین پر از مخاطبان دانا، توانا و متخصص است و معمولا کاربرانی در این رسانه فعال هستند که در حوزه کسب و کار خودشان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به همین خاطر اگر می‌خواهید یک برند تمام‌عیار، شناخته‌شده و قدرتمند برای خودتان و کسب و کارتان بسازید، حتماً روی بازاریابی در لینکدین وقت بگذارید.

2. امکان ایجاد روابط بهتر و بیشتر با سایر کسب و کارها

شما با بازاریابی در لینکدین و تولید محتوا در این رسانه می‌توانید حضوری مثبت و موثر در آن داشته باشید و سایر مخاطبان و کسب و کارها را به ارتباط با خودتان ترغیب کنید. همچنین می‌توانید برای سایر کسب و کارها در پیج خود تبلیغ کنید و از آن‌ها هم بخواهید که برای شما تبلیغ کنند. این کار باعث می‌شود که با سایر کسب و کارها ارتباط مثبت داشته باشید.

3. قرار گرفتن در جایگاه رهبر یک کسب و کار

خیلی از کسب و کارها خصوصاً کسب و کارهای ایرانی هنوز آن‌طور که باید و شاید به جایگاه لینکدین پی نبرده‌اند. در صورتی که برای بازاریابی در این شبکه اجتماعی برنامه‌ریزی و سپس محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید کنید، شک نداشته باشید که خیلی سریع به عنوان رهبر صنعت خودتان شناخته خواهید شد. البته بازاریابی در این رسانه تخصصی ترفندهای خاصی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

4. ایجاد لیدها (مخاطبان) بالقوه بیشتر

یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی یا مارکتینگ، افزایش مشتریان بالقوه است. لینکدین به شما کمک می‌کند که مشتریان کنونی خود را حفظ و مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید. لینکدین به خاطر تخصصی بودن، پر از مخاطبان و کاربران متخصص و توانا است و در صورتی که شما محتوای خوب و باکیفیت تولید کنید و اصول بازاریابی در این رسانه را رعایت کنید، مطمئناً لیدهای بیشتری به سمت شما خواهد آمد.

5. کمبود رقیب در این رسانه اجتماعی

مزیت دیگر لینکدین این است که هنوز بسیاری از کسب و کارها و برندهای کوچک و بزرگ با این رسانه آشنا نیستند و تمرکز و زمان زیادی روی آن نمی‌گذارند. به همین خاطر اگر شما با قدرت در این رسانه کار کنید و لینکدین را به یکی از ابزارهای اصلی استراتژی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی تبدیل کنید، مطمئن باشید که خیلی سریع رشد و پیشرفت می‌کنید و به اهداف خود در این پلتفرم می‌رسید.

روش و اصول بازاریابی در لینکدین

در این بخش از مقاله قصد داریم اصول بازاریابی و مارکتینگ در این رسانه اجتماعی را یاد بگیریم. مواردی که در ادامه بیان می‌شود، اصول و پایه‌های مارکتینگ در این رسانه اجتماعی پرطرفدار و تخصصی است. در صورتی که می‌خواهید در این رسانه بازاریابی کنید، باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست؟
اصول بازاریابی در لینکدین
اصول بازاریابی در لینکدین

1. یک پیج کسب و کار در لینکدین راه اندازی کنید

اولین کاری که برای مارکتینگ در لینکدین باید انجام دهید، ایجاد یک پیج لینکدین است. این پیج در واقع اصل و اساس کار شما در این رسانه تخصصی خواهد بود. ابتدا باید به بخش پیج های لینکدین بروید و پس از وارد کردن ایمیل و انتخاب رمز عبور، دسته‌بندی مناسب را برای پیج خود در نظر بگیرید. سپس اطلاعات مربوط به کسب و کار خودتان را در بخش مشخصات وارد کنید.

2. یک آدرس خوب و سفارشی برای پیج خود ایجاد کنید

اجازه ندهید که لینکدین آدرس مورد نظر خودش را برای پیج شما انتخاب کند. خودتان یک آدرس منظم برای پیج خود انتخاب کنید و توجه داشته باشید که این آدرس، نام برند شما را در خودش داشته باشد. انتخاب URL متناسب با نام برند، راهی برای برندسازی و افزایش شهرت برند شما است.

3. اطلاعات پیج خود را کامل کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای بازاریابی در لینکدین اهمیت دارد، کامل کردن مشخصات پیج است. باید سعی کنید که تمام اطلاعات و مشخصات پیج خودتان را تکمیل کنید تا مخاطبان پس از ورود به پیج شما بتوانند از تمام جزئیات فعالیت، محصولات و خدمات شما اطلاع پیدا کنند. در ادامه به چند مورد از اطلاعاتی که باید تکمیل کنید اشاره شده است:

  • توضیحات و توصیف کسب و کار: در این بخش در مورد ارزش‌ها، ماموریت، چشم انداز و خصوصیات کسب و کار خود توضیح دهید و سعی کنید در چند پارگراف کوتاه به مخاطب بگویید که چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهید. وقتی گوگل می‌خواهد پیج شما را در نتایج جستجوی خودش نشان دهد، 156 کاراکتر از این بخش را نشان می‌دهد. بنابراین سعی کنید که مهم‌ترین مطالب را در 156 کاراکتر اول بیان کنید.
  • موقعیت مکانی: می‌توانید آدرس فروشگاه، شرکت، مجموعه تولیدی و دفتر مرکزی خود را در این بخش قرار دهید. این کار به مخاطب کمک می‌کند که با موقعیت مکانی شما آشنا شود و برای خرید محصولات، اقدام بهتری انجام دهد.
  • هشتگ‌ها: یکی دیگر از بخش‌های مهمی که باید تکمیل کنید، هشتگ‌ها هستند. هشتگ‌ها به مخاطبان کمک می‌کند که راحت‌تر شما را پیدا کنند. هشتگ‌هایی را در این بخش قرار دهید که پرجستجو و مرتبط با کسب و کار شما باشند.
  • تصویر کاور: یک تصویر کاور برای پیج خود انتخاب کنید. سایز ترجیحی این تصویر 1584 (عرض) در 396 (ارتفاع) پیکسل است. این تصویر باید حوزه فعالیت و صنعت شما را مشخص کند.
  • دکمه اختصاصی: در این بخش می‌توانید آدرس سایت، شماره تماس، ایمیل و غیره را قرار دهید و از مخاطب بخواهید روی این دکمه کلیک کند.

4. پیج خود را به اشتراک بگذارید

یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که پس از راه اندازی پیج‌تان، آن را با مخاطبان، مشتریان و کارکنان خود به اشتراک بگذارید و از دوستان خود بخواهید که آن‌ها هم این پیج را با دوستان و نزدیکان خود به اشترک بگذارند. می‌توانید از طریق ایمیل، آدرس پیج خود را برای مشتریان ارسال کنید و برای کاربرانی که این پیج را دنبال کنند، یک کد تخفیف در نظر بگیرید. همچنین آدرس پیج لینکدین را با مخاطبان پیج‌های خود در رسانه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید که این پیج را دنبال کنند.

5. از دکمه های لینکدین استفاده کنید

یکی دیگر از راهکارهای عالی برای بازاریابی در لینکدین، استفاده از دکمه‌های لینکدین است. اگر این دکمه‌ها را در بخش بالا یا پایین وب‌سایت و خبرنامه خود قرار دهید، کاربران خیلی راحت‌تر می‎‌توانند شما را پیدا و دنبال کنند. سعی کنید که از لوگوی به‌روز لینکدین استفاده کنید. قابل ذکر است که استفاده از دکمه‌های لینکدین به مخاطبان کمک می‌کند که برای دنبال کردن شما در این رسانه، زحمت کمتری بکشند.

6. یک استراتژی برای بازاریابی در لینکدین طراحی کنید

پیش از آن‌که بخواهید فرایند بازاریابی و مارکتینگ در لینکدین را آغاز کنید، باید یک استراتژی و راهبرد برای بازاریابی خود تدوین کنید. این استراتژی در واقع مشخص می‌کند که شما در این رسانه چگونه به اهداف خودتان دست پیدا می‌کنید. همچنین مشخص می‌کند که از فعالیت در لینکدین چه هدفی دارید. سعی کنید مخاطبان هدف خود را در لینکدین بشناسید تا بتوانید در هنگام تولید محتوا با تمرکز حرکت کنید. حرکت سردرگم و پراکنده در لینکدین باعث می‌شود که هزینه، زمان و انرژی شما هدر برود.

همچنین رقبای خود را بشناسید و ببینید از چه روش‌هایی برای تولید محتوا و جذب مخاطب استفاده می‌کنند. در صورتی که مخاطبان زیادی دارید، می‌توانید از محتوای آن‌ها ایده بگیرید. یک تقویم تولید محتوا در لینکدین ایجاد کنید و در آن برای انتشار پست‌ها و محتوای خود برنامه‌ریزی کنید. برای زمان‌بندی و منظم کردن انتشار محتوا در این رسانه می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی انتشار محتوا استفاده کنید.

7. پست هایی با محتوای غنی و ارزشمند تولید کنید

تولید محتوای ارزشمند یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای بازاریابی در لینکدین باید انجام دهید. معمولاً پست‌هایی با تصویر و ویدیو، عملکرد بسیار خوبی در این رسانه دارند. بر اساس مطالعات کارشناسی و تخصصی، پست‌هایی که دارای تصویر هستند نسبت به آن‌هایی که بدون تصویر منتشر می‌شوند، 98 درصد کامنت بیشتری می‌گیرند. همچنین کلاژهای حاوی 3 تا 4 تصویر در پست، عملکرد بسیار خوبی دارند. برای رسیدن به تعامل بیشتر در اینستاگرام از انواع و اقسام محتوا کمک بگیرید. میزان تعامل یا انگیجمنت ویدیوها، 5 برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در لینکدین است.

8. با الگوریتم لینکدین همراه شوید

اگر می‌خواهید از بازاریابی در لینکدین نتیجه بگیرید، باید خودتان را با الگوریتم این رسانه اجتماعی سازگار کنید. الگوریتم لینکدین پست‌ها را بر اساس ارتباطات شخصی، مربوط بودن منافع و احتمال تعامل، رتبه‌بندی می‌کند. به بیان دیگر این رسانه تمایل دارد که مخاطبان محتوایی را مشاهده کنند که به سود آن‌ها است و به آن علاقمند هستند. بنابراین سعی کنید مخاطبان هدف خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که برای آن‌ها مناسب و مفید باشد.

بازاریابی در لینکدین را در دستور کار خود قرار دهید

لینکدین یکی از بهترین ابزارهایی است که راه رشد و توسعه کسب و کار را برای شما هموار می‌کند و باعث می‌شود که در بین کسب و کارها و مشتریان حرفه‌ای به عنوان یک برند منحصر به فرد شناخته شوید. در صورتی که به دنبال افزایش فروش، برندسازی گسترده و دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر هستید، بازاریابی در لینکدین را در دستور کار خود قرار دهید. در صورتی که این مقاله برای شما مفید و ارزشمند بود، پیشنهاد می‌شود مقاله سوشیال مدیا مارکتینگ را مطالعه کنید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ارائه کنیم. آیا برای خرید محصولات و خدمات از لینکدین استفاده می‌کنید؟ آیا تاکنون برای برند شخصی یا کسب و کار خود در لینکدین، بازاریابی کرده‌اید؟ از نظر شما مهم‌ترین نکته‌ای که برای بازاریابی در لینکدین و جذب مخاطبان در این رسانه باید رعایت کنیم، چیست؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و سایر همراهان همیار آکادمی در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

وردپرس تم | بازاریابی در لینکدین چیست؟

هیچ کالایی را بدون تخفیف نخرید تصویر بنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا