مقالات آموزشی

وردپرس تم | آموزش کسب درآمد از تلگرام

وردپرس تم | آموزش کسب درآمد از تلگرام

وردپرس تم | آموزش کسب درآمد از تلگرام

آموزش کسب درآمد از تلگرام
















4 رای

امروزه شبکه‌های اجتماعی به یکی از حوزه‌های پردرآمد تبدیل شده‌اند و افراد زیادی از این راه به کسب درآمد می‌پردازند. یکی از شبکه‌های اجتماعی که طرفداران بسیار زیادی دارد، تلگرام است و روش‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل به توضیح روش‌های کسب درآمد از تلگرام بپردازیم.

با وجود اینکه مدت زیادی از فیلتر شدن تلگرام می‌گذرد و این قضیه تا حدودی روی کسب درآمد از تلگرام تاثیر داشته اما به دلیل داشتن امکانات خوب و محبوبیتش در میان کاربران، هنوز طرفداران خودش را دارد. خیلی‌ها از تلگرام به عنوان یک برنامه‌ی پولساز یاد می‌کنند. تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌ها و از مهم‌ترین بسترهای کسب و کار اینترنتی در ایران به شمار می‌رود. اگر گشتی در بازار شهرتان بزنید تا درآمد ماهانه مغازه‌داران را جویا شوید و با درآمد بعضی از کانال‌های تلگرامی مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که درآمد بعضی از آن‌ها بهتر از یک مغازه کوچک است. دیجیتال مارکتینگ در پیام رسان‌ها یک استراتژی پیشرفته است که فرصت‌های بی‌شماری را برای بازاریابان فراهم می‌کند.

تلگرام یکی از ابزارهایی است که به نظر می‌رسد برای اهداف بازاریابی طراحی شده است. مردم از آن برای برقراری ارتباط، یافتن پاسخ سوالات خود، پشتیبانی مشتری و … استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم آموزشی کامل درباره کسب درآمد از تلگرام را برای همراهان گرامی همیار آکادمی شرح دهیم تا پس از مطالعه آن بتوانند کسب و کار خود را در تلگرام به راحتی راه‌اندازی کنند.

راه‌اندازی کسب و کار در تلگرام یا سایت؟

نه تلگرام نه هیچ شبکه‌ی اجتماعی دیگری و نه حتی هیچ اپلیکیشنی نمی‌تواند جای یک فروشگاه اینترنتی را برای شما بگیرد. چرا؟ اولا هر کدام از این‌ها با داشتن مزایایی که دارند محدودیت‌های خاص خودشان را هم دارند (مخصوصا شبکه‌های اجتماعی) که یکی از آن‌ها فیلتر شدن این شبکه‌ها بنا به هر دلیلی است. حتی ممکن است خودشان به خوبی کار کنند اما به هر دلیل فروشگاه شما را از دسترس خارج کنند، در واقع شما کنترل کافی روی جایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید را ندارید. وب‌سایت، بهترین بستر برای ایجاد کسب و کارهای اینترنتی مخصوصا فروشگاه‌ها است. حتی اسنپ که یک اپلیکیشن تاکسی است باز هم سایت خود را دارد. شیپور، دیجی کالا، دیوار، کافه‌بازار و … همه در کنار اپلیکیشن، کسب و کارشان را روی سایت هم پیش می‌برند. با وجود تمام مزایایی که برای سایت گفتیم شما می‌توانید به کمک شبکه‌های دیگر ترافیک سایت‌تان را بالا ببرید.

در تلگرام شما نمی‌توانید یک پروسه کامل فروش اینترنتی را انجام دهید یعنی مخاطب محصول را می‌بیند اما نمی‌تواند همان‌جا محصول را اینترنتی بخرد. پس با این وجود شما حتما نیاز به یک سایت خواهید داشت. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی بهترین راه، یادگیری و استفاده از وردپرس و ووکامرس است که شما می‌توانید در همیار وردپرس دوره‌ی آموزش کامل کار با وردپرس و آموزش ووکامرس (فروشگاه‌ساز وردپرس) را مشاهده کنید. شما می‌توانید فروشگاه خود را ایجاد کنید و از کانال تلگرام برای معرفی محصول در کنار سایت‌تان استفاده کنید. به این صورت اگر کاربر تمایل به خرید داشت می‌تواند از طریق تلگرام وارد سایت شده و پروسه‌ی خرید را کامل کند (البته راه‌های دیگری هم هست که پایین‌تر به آن‌ها می‌رسیم اما در هر صورت بهتر است سایت را داشته باشید).

تلگرام چیست؟

تلگرام یک برنامه‌ی پیام‌رسان است که با توجه به امکانات بالا و امنیتی که دارد به سرعت رشد کرده است. بنیانگذار این پیام‌رسان یک کارآفرین روسیه‌ای به نام پاول دورف است که با مشکلات زیادی رو به رو شد و درنهایت به موفقیت رسید و یک برنامه‌ی بی‌نظیر و کاربردی را در اختیار تمام مردم دنیا گذاشت.

این پیام‌رسان هم برای دسکتاپ و هم برای تلفن همراه در دسترس است و به دلیل سطح بالای امنیت در نگه‌داری اطلاعات، محبوبیت زیادی دارد. با وجود این‌که تلگرام در برخی کشورها همچون ایران و روسیه با محدودیت‌هایی رو به رو است اما در سراسر جهان به سرعت رشد کرده و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که تلگرام نزد مردم سراسر دنیا محبوب است. تلگرام از لحاظ ارتباطی و درآمدزایی نسبت به سایر پیام رسان‌ها دارای مزیت رقابتی است زیرا به کاربران امکان می‌دهد کانال‌های خود را به راحتی ایجاد کنند.

از دیگر مزایای تلگرام این است که هیچ تبلیغی در برنامه وجود ندارد. این موضوع باعث جذب مخاطبان می‌شود تا بتوانند آخرین روندهای آنلاین حوزه‌های مورد علاقه خود را دنبال کنند. این پیام رسان امکان ایجاد و حذف اکانت تلگرام را فراهم می‌کند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم. در ادامه به برخی از حقایق در مورد تلگرام اشاره می‌کنیم که ممکن است برای بازاریابان مفید باشد:

  • روزانه حدود 15 میلیارد پیام از طریق تلگرام ارسال می‌شود.
  • این برنامه هیچ مبلغی را برای تبلیغات هزینه نکرده است.
  • 85 درصد کاربران تلگرام اندرویدی هستند.
  • تلگرام به 13 زبان مختلف در دسترس است.
  • از کل کاربران 67 درصد مرد و حدود 33 درصد زن در تلگرام حضور دارند.
  • بزرگترین گروه‌های سنی جوانان 25-34 ساله (38٪) و جوانان 18-24 ساله (27٪) هستند.
  • امکان ایجاد گروه را دارد که فضایی برای چت بین چند نفر است. یعنی همه‌ی اعضای گروه امکان ارسال مطلب دارند. پس گروه اصلا مناسب ساخت فروشگاه نیست.
  • امکان ایحاد کانال دارد که فضایی برای ارسال محتوا از طریق یک نفر (ادمین) به اعضای کانال است. پس ارتباط یک ‌طرفه است، کانال فضایی مناسب برای ساخت یک فروشگاه در تلگرام است.
  • بات (bot) برنامه‌هایی هستند که در بستر تلگرام نوشته می‌شوند. بات‌های زیادی برای ساخت فروشگاه در تلگرام نوشته شده‌اند. با اینکه امکانات بات‌ها خیلی بیشتر از یک کانال عادی است اما در عمل برای ایجاد فروشگاه در ایران اصلا موفق نبودند. مردم با کانال‌ها خیلی راحت‌ترند.

چرا کسب درآمد از تلگرام هنوز هم رواج دارد؟

عواملی زیادی وجود دارند که شما را برای کسب درآمد از تلگرام ترغیب می‌کنند. اما چه چیزی تلگرام را برای کسب درآمد مناسب می‌کند؟ در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم که این برنامه را به ابزاری ایده آل برای پول‌سازی تبدیل کرده‌است. با اطلاع از این موارد می‌توان داده‌های کاربردی به دست آورد که در شروع کار یا حتی برای توسعه کانال تلگرام شما مفید خواهد بود.

  • مخاطبان در تلگرام فعال، تحصیل کرده و از وضع خوبی برخوردار هستند.
  • هیچ تبلیغاتی در این پلتفرم به چشم نمی‌خورد، به همین دلیل احتمالاً افراد پاسخ مثبتی به تلاش‌های بازاریابی شما می‌دهند.
  • بازاریابی تلگرام یک استراتژی جدید است، بنابراین رقابت نسبتاً کم است.
  • نرخ باز کردن (Open Rate) در تلگرام در مقایسه با سایر روش‌های مارکتینگ بیشتر است.
  • دیجیتال مارکتینگ در تلگرام شبیه ارتباطات همتا به همتا است که به بازاریابان امکان می‌دهد یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنند.
  • تلگرام به بازاریاب‌ها این امکان را می‌دهد تا محتوای مربوطه را به ممبرهای (اعضای) خود ارائه دهند.
  • ایجاد کانال تلگرام رایگان است و به مهارت خاصی احتیاج ندارد. کانال‌های تلگرامی تعداد نامحدود ممبر دارند، بنابراین می‌توانید برای تعداد زیادی از کاربران پیام ارسال کنید.
  • برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود می‌توانید یک چت‌بات برای پاسخ دهی به مشتریان بسازید. یک ربات می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند. ربات می‌تواند اهداف مختلفی را تأمین کند، به عنوان مثال، اطلاعاتی را که مشتریان درخواست می‌کنند در اختیارشان قرار داده و فیلم‌ها، اسناد، تصاویر و غیره را برای آن‌ها ارسال کند.
  • کانال‌های خصوصی وجود دارد که گزینه‌های درآمدزایی اضافی را ارائه می‌دهند.
  • اطلاعات کاربر به خوبی محافظت می‌شود.
  • این برنامه کاربر پسند است.
  • اعلان‌ها در کانال‌های تلگرامی به افراد کمک می‌کنند تا آنچه را که شما ارسال می‌کنید ردیابی کنند.
  • می‌توانید یک تایمر خود تخریب تنظیم کنید تا پیام‌هایی را حذف کند که فقط برای مدت کوتاهی در کانال هستند.
  • می‌توانید مهمترین پیام‌ها را در بالای کانال پین کنید. این امکان به شما کمک می‌کند تا توجه کاربران را به مهمترین اطلاعات جلب کنید.
  • می‌توانید فایل‌ها را با فرمت‌های مختلف در تلگرام ارائه دهید.

نحوه ساخت کانال در تلگرام و استفاده از آن

کانال‌ها ابزاری عالی برای کمک به کسب درآمد از تلگرام هستند. در این قسمت راهنمای گام به گام ساخت کانال تلگرام آورده شده است. در مرحله اول، برای ایجاد یک کانال جدید در تلگرام، روی علامت سه خط در گوشه‌ی سمت چپ بالا ضربه بزنید.

ایجاد کانال در تلگرام
برای ایجاد کانال در تلگرام بر روی علامت سه خط ضربه بزنید

در قسمت باز شده بر روی گزینه‌ی New channel کلیک کنید تا یک کانال جدید ایجاد شود.

کسب درآمد از کانال تلگرام
بر روی گزینه New channel کلیک کنید

یک نام برای کانال جدید وارد کنید، عکس کانال را بارگذاری کنید و یک توضیح اختیاری اضافه نمایید.

کسب درآمد از تلگرام
یک نام، تصویر و شرح مختصری را وارد کنید

معرفی موارد مهم به هنگام ایجاد کانال تلگرامی

channel name: این عبارت به معنای نام کانال شما است. نکته‌ی مهم این است که نرم‌افزار تلگرام در صفحه اصلی خود دارای امکان جستجو است و کاربران از این طریق می‌توانند کانال‌های جدید را پیدا کنند. کاربران تلگرام اگر دنبال کانالی با موضوع خاص باشند، از این بخش استفاده می‌کنند. پس نامی را بنویسید که دقیقا کار شما را توضیح می‌دهد. مثلا به جای نام همیار موبایل بنویسید لوازم جانبی موبایل | همیار موبایل. همین نکته‌ی ساده می‌تواند تعداد بازدید از کانال شما را در طولانی مدت افزایش دهد.

image: بخش بعدی که برای ایجاد یک کانال باید تکمیل کنید، تصویر است. دقت کنید که تصویر به صورت دایره‌ای شکل نمایش داده می‌شود یعنی دور هر عکسی که به عنوان تصویر کانال استفاده کنید، نمایش داده نمی‌شود. پس باید عکسی را استفاده کنید که در صورت برش زشت نشود. به هیچ وجه از عکسی استفاده نکنید که بعد از برش بخشی از تصویر از دست برود. بهتر است تصویر ساده باشد چون قالب عکس کانال کوچک است و جزئیات تصاویر شلوغ به خوبی نمایش داده نمی‌شود. اگر لوگو دارید حتما لوگو را قرار دهید و اگر نمایندگی محصولی هستید یا محصولی خاص را می‌فروشید، لوگوی آن شرکت را قرار دهید.

Description: این بخش در کانال برای قرار دادن توضیحات شما در مورد کسب و کارتان است پس بهتر است سه نکته را بگنجانید: مزیت رقابتی شما، لینک پشتیبان و اگر فروشگاه دارید لینک فروشگاه.

این بخش را تمام خریداران شما می‌بینند و تاثیر زیادی روی کسب درآمد شما از تلگرام دارد. مطمئن باشید هیچ‌کسی قبل از خواندن این بخش از کانال شما خرید نمی‌کند، این بخش به نوعی معرف شماست. باید در کوتاه‌ترین شکل ممکن بتوانید مخاطب را راضی کنید که به شما اعتماد کند و حتی شما را برای خرید انتخاب کند. به این نمونه‌ها توجه کنید:

  • لوازم اصلی موبایل، ارزان‌تر از بازار علأءالدین
  • عاملیت مجاز فروش روترهای tp-link
  • بزرگترین آرشیو موسیقی دیجیتال ایران
  • واردکننده مستقیم محصولات ال‌سی در ایران
  • ارسال دو ساعته گل در تهران

این‌ها فقط نمونه هستند و شما برای فروش بیشتر در تلگرام باید بسته به کسب و کار خودتان مزیتی رقابتی داشته باشید و آن را در این بخش منعکس کنید، حتی اگر مزیت شما این باشد که یک مغازه داشته باشید و مشتری بتواند حضوری هم خرید کند. متن شما می‌تواند طولانی‌تر باشد، اما اولین خط بسیار بسیار مهم است. روی نوشتن این بخش کمی وقت بگذارید.

وجود لینک اکانت پشتیبان هم اعتماد به شما را افزایش می‌دهد و هم کمک می‌کند که مخاطب راهی برای پرسیدن سوالات قبل از خریدش داشته باشد که هر دوی این‌ها روی فروش شما تاثیرگذارند. برای اینکه یک آی‌دی تلگرام لینک شود و با کلیک روی آن فرد بتواند به شما پیغام دهد کافیست پشت نام اکانت پشتیبان یک @ بنویسید. لینک سایت نیز دقیقا مثل لینک اکانت پشتیبان می‌تواند روی فروش شما تاثیرگذار باشد و اعتماد کاربر به کانال را افزایش دهد. برای اینکه آدرس سایت لینک‌دار باشد کافیست آدرس را کامل با http://  یا https:// بنویسید.

چطور ظاهر بهتری به بخش Description تلگرام بدهیم؟

برای جذاب‌تر کردن Description می‌توانید از ایموجی‌ها استفاده کنید یا متن را در سطرهای مختلف بنویسید. ساده‌ترین راه این است که یکی از چت‌های خود را باز کنید و شروع به نوشتن متن توضیحات در محیط ارسال متن تلگرام کنید. متن را که کامل نوشتید آن را کپی کرده و در بخش Description قرار دهید. در آخرین مرحله شما باید مشخص کنید که می‌خواهید کانال شما Private (خصوصی) باشد یا Public (عمومی). مشخص است که کانال‌های فروشگاهی باید عمومی باشند تا مشتریان بتوانند آن را ببینند و خرید کنند.

کانال تلگرام | کسب درآمد از تلگرام
وضعیت عمومی یا خصوصی بودن کانال را تعیین کنید

همچنین شما باید برای کانال خود یک آدرس URL تعریف کنید. به هیچ وجه از ترکیب‌های عجیب مثل hamyar98shop و … استفاده نکنید. سعی کنید یک ترکیب زیبا و مشخص بسازید. لزومی ندارد حتما نام کانال شما و آدرس URL دقیقا شبیه به هم باشند ولی بهتر است به هم نزدیک و مرتبط باشند و همچنین آدرس URL چندان طولانی نشود.

چه زمان‌هایی و چطور پست ارسال کنیم؟

کانال شما باید هر روز فعال باشد چون کانال‌هایی که فعالیت ندارند خیلی سریع به پایین لیست کانال‌های کاربران رفته و دیده نمی‌شوند. اما در مورد محتوا باید گفت که پست‌های یک کانال فروشگاهی با کانال‌های دیگر کاملا متفاوت است. ما چهار نوع کلی پست در یک کانال فروشگاهی داریم:

  • محصول: بسته به کسب و کارتان، شما می‌توانید عکس هر محصول را همراه با یک معرفی کوتاه و قیمت به عنوان یک پست ارسال کنید. حتما در پایین قیمت‌ها تاریخ بزنید و اگر خواستید محصولی را دوباره معرفی کنید. پست قبلی را پاک کنید و پست جدیدی بفرستید. درضمن عکس‌ها در میزان فروش هر فروشگاهی موثرند پس از عکس‌های با کیفیت برای پست‌های خود استفاده کنید و به یک عکس ساده با موبایل بسنده نکنید.
  • فهرست محصول: برای اینکه کاربران بتواند به‌طور یکجا قیمت محصولات شما را ببینند، می‌توانید یک پست به عنوان فهرست محصولات منتشر کنید. در این پست شما نام هر محصول و قیمت به‌روز آن را می‌نویسید و با امکان pin همیشه آن را در بالای کانال نشان می‌دهید. برای pin کردن یک پست کافیست انگشت خود را روی پست نگه‌دارید (در کامپیوتر راست کلیک کنید) و pin message را انتخاب کنید.
  • تبلیغ و پیشنهاد ویژه: این پست‌ها بیش از آن‌که در کانال خودتان دیده شود، در کانال‌هایی که در آن‌ها تبلیغ می‌کنید دیده می‌شود. وقتی در کانالی تبلیغ می‌دهید بهتر است آن کانال یکی از پست‌های شما را (که معمولا یک پیشنهاد یا تبلیغ است) به کانال خودش forward کند. با این کار تعداد افراد بیشتری وارد کانال شما می‌شوند.
  • پست محتوا: یکی از استراتژی‌های تبلیغ در تلگرام، ساخت یک محتوای با ارزش است. کاربران با خواندن آن محتوا، پست را برای دیگران forward می‌کنند و این کار باعث ورود کاربران جدید به کانال شما می‌شود. اما پست‌های محتوا محور برای همه‌ی کانال‌های فروشگاهی مناسب نیست. اگر سایت شما یکی دو محصول دارد. ارسال پست محتوایی می‌توانید بخشی از استراتژی روزانه یا هفتگی شما باشد. اما اگر تعداد محصولات شما زیاد است. بهتر است این کار را نکنید. چون کانال شما تبدیل به یک صفحه درهم از محصول و محتوا می‌شود.
۵ نکته کلیدی برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی به عنوان شغل دوم

اگر تعداد محصولات شما زیاد است. می‌توانید هر روز یکی از محصولات خود را معرفی کنید و از فهرست محصول نیز در بالای صفحه استفاده کنید. اگر محصولات شما دسته‌های مختلفی دارند بهتر است حتما از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی استفاده کنید. برای مثال در یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل محصولات را با هشتگ‌هایی مثل #آیفون #سامسونگ #A5 و … جدا کنید تا کاربر به راحتی با کلیک روی هشتگ مرتبط به چیزی که می‌خواهد، محصولات مورد نظرش را پیدا کند.

اگر تعداد محصول شما کم است. می‌توانید هر بار یک پست جدید در مورد محصول، کاربردهای محصول، مزیت آن و … بگذارید. کانال‌های صنایع دستی، آموزشی و … از این ترفند برای معرفی چندباره یک محصول یا آموزش استفاده می‌کنند.

چگونه کانال خود را برای کسب درآمد از تلگرام رشد و ارتقا دهیم؟

پس از ایجاد یک کانال، وقت آن است که تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و به کسب درآمد از تلگرام دست پیدا کنید. در ادامه نکاتی ذکر شده که می‌توانید در مورد نحوه کسب درآمد از کانال‌های تلگرام و افزایش مخاطبان خود مفید باشد.

  1. نامی برای کانال خود انتخاب کنید که به راحتی به خاطر سپرده شود و نشان دهنده شخصیت برند شما باشد. اسم کانال منحصر به فرد باشد و کپی نباشد. این موضوع به شما کمک می‌کند نسبت به رقبای خود برجسته شوید.
  2. اطمینان حاصل کنید که لوگو شما در ذهن مخاطب هک می‌شود و نشان دهنده برند و ارزش‌های آن است.
  3. از مزایای نام برند خود در قسمت توصیف کانال استفاده کنید.
  4. محتوای با کیفیت و جذاب ایجاد کنید و راه حل‌هایی برای رفع مشکل مخاطبان ارائه دهید. از قالب‌های مختلف محتوایی از جمله عکس، گیف، فیلم کوتاه و غیره استفاده کنید.
  5. تصاویر یا فیلم‌های خود را با استفاده از واترمارک علامت‌گذاری کنید.
  6. تقویم محتوایی تهیه کنید و به آن پایبند باشید.
  7. اطمینان حاصل کنید که هیچ محتوای بی‌ربط یا قدیمی در کانال شما وجود ندارد. این موضوع ممکن است برای تازه واردان مضر باشد. اگر محتوایی نامناسب پیدا کردید، آن را حذف کنید.
  8. کانال خود را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف تبلیغ کنید.
  9. برای تبلیغ کانال تلگرامی از وب‌سایت خود استفاده کنید. برای این منظور، لینکی به کانال خود در وب‌سایت قرار دهید و بالعکس، لینکی را به وب‌سایت خود در بیوگرافی کانال خود تعبیه کنید.
  10. در گروه‌های مرتبط و مختلف به صورت فعالانه در بحث‌ها شرکت کنید. از این طریق می‌توانید کانال خود را ارتقا دهید.
  11. هرگز موضوع کانال خود را تغییر ندهید. در صورت نیاز به گسترش دامنه مباحث، پیرامون موضوع اصلی را انتخاب کنید.
  12. کانال خود را با کمک استیکرهای تلگرام شخصی‌سازی کنید. استیکرها علاوه بر افزودن برخی سرگرمی‌ها به کانال‌ها، برای افزایش آگاهی از برند و افزایش تعامل در کانال شما مناسب هستند.
  13. خیلی ذهنتان را درگیر نکنید، فقط کافی است خیلی مرتب پست ارسال کنید. سیل بی‌پایان پیام‌ها ممکن است دنبال کنندگان شما را فراری دهد.

نحوه کسب درآمد از تلگرام

اکنون ما به سوال دلهره‌آور بسیاری از تازه واردان تلگرام پاسخ خواهیم داد. ما تحقیقات زیادی را انجام دادیم و محبوب‌ترین و جالب‌ترین مدل‌های کسب درآمد از تلگرام را جمع آوری کردیم. در ادامه چند روش برای کسب درآمد از تلگرام آورده شده است. به کمک این روش‌های می‌توانید از کانال تلگرام خود درآمد کسب کنید.

۱. استفاده از تبلیغات در کانال‌های تلگرام

اگرچه تبلیغات پولی در تلگرام وجود ندارد اما بازاریابان همچنان باید کانال‌های خود را تبلیغ کنند و ممبرهای خود را افزایش دهند. بنابراین، یکی از راه‌های تبلیغ در کانال‌های دیگر است. اطمینان حاصل کنید که فقط در کانال‌های معتبر و مرتبط با جایگاه برند خود تبلیغ می‌کنید در غیر این صورت، چنین تبلیغاتی می‌تواند اعتبار شما را تضعیف کند. یک نوع تبلیغ نیز در بین مدیران کانال‌های رایج است که برهمین اساس تصمیم به تبادل می‌گیرند. به عبارت دیگر، هر کدام کانال دیگری را در کانال خود تبلیغ می‌کنند. به طور کلی، می‌توان به کمک روش‌های متداول مثل تبلیغات در تلگرام می‌توان به افزایش درآمد دست پیدا کرد.

۲. پرداخت هزینه برای پیوستن به یک کانال خصوصی

روش دیگر برای کسب درآمد از تلگرام این است که بابت عضویت در آن از افراد هزینه دریافت کنید. معمولاً استراتژی به روش زیر اجرا می‌شود. شما یک کانال عمومی (یا یک حساب در شبکه‌های اجتماعی) ایجاد می‌کنید که تبلیغ می‌کنید و در آن محتوای فوق العاده ارزشمندی ارائه می‌دهید. همچنین، شما یک کانال تلگرام خصوصی ایجاد می‌کنید که در آن کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه به محتوای برتر دسترسی پیدا کنند.

۳. فروش و تبلیغ محصولات یا خدمات خود

همچنین می‌توانید از پلتفرم تلگرام برای فروش محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. برای این منظور، باید یک کانال مرتبط با محتوا ایجاد کنید و محصولات خود را تبلیغ کنید. به عنوان مثال، اگر خدمات آموزشی ارائه می‌دهید، می‌توانید مطالب آموزشی ارزشمندی را به کاربران ارائه دهید. شما همچنین می‌توانید یک برنامه را تبلیغ کنید و یک مرور کلی از ویژگی‌های جدید مخاطبان خود ارائه دهید. بدین ترتیب، با ایجاد نیاز برای مخاطبان خود به آن‌ها محصولات یا خدمات خود را می‌فروشید و به کسب درآمد از تلگرام دست پیدا می‌کنید.

۴. بازاریابی وابسته (Affiliate marketing)

اصل بازاریابی شرکت‌های وابسته این است که هر زمان بازدید کننده‌ای از طریق لینک‌های مخصوصی به سایت هدایت می‌شود، کارمزد به شرکت‌های وابسته پرداخت شود. این روش پول‌سازی یکی از پردرآمدترین استراتژی‌های تلگرام است. برای کسب درآمد از تلگرام؛ باید محصولات یا خدمات شخص ثالث، به عنوان مثال محصولات ایکس را تبلیغ کنید و لینک وابسته خود را به اشتراک بگذارید. هنگامی که بازدید کننده کالایی را پس از کلیک بر روی لینک شما خریداری می‌کند، حق کمیسیون خود را از شرکت وابسته دریافت می‌کنید. تلگرام برای تبلیغ پیشنهادات محدود به زمان، به عنوان مثال پیشنهادات لحظه آخری سفر نیز مناسب است. بنابراین، می‌توانید یک ربات تلگرام ایجاد کنید که به افراد کمک می‌کند تا کالایی را جستجو کنند، به عنوان مثال بلیط پرواز و محل اقامت و هر زمان که بازدید کننده از طریق لینک وابسته شما بلیط را سفارش می‌دهد، حق کمیسیون خود را دریافت کنید.

۵. ایجاد ربات‌های تلگرام برای افراد دیگر

اگر در این کار مهارت دارید، می‌توانید ربات‌هایی برای کسب و کارهای دیگر ایجاد کنید. ایجاد ربات کار دشواری نیست اما به دانش فنی و خلاقیت نیاز دارد. ربات‌ها برای کسب و کارها بسیار مفید هستند و باعث صرفه جویی در وقت مشتری و صاحب کسب و کار می‌شود. به عنوان مثال، شما قصد دارید از یک فروشگاه لباس بخرید. زمانی که به ربات این فروشگاه وصل می‌شوید با استفاده از پاسخ به تعدادی سوال می‌توانید خرید بهتری را تجربه کنید. چون این دسته سوالات براساس نیاز مشتریان طراحی شده است.

۶. فروش استیکرهای خاص و شخصی‌سازی شده

استیکرها نقش مهمی در بازاریابی تلگرام دارند. بنابراین، اگر ذهن خلاق دارید، می‌توانید برای کانال‌های مختلف تلگرام استیکر ایجاد کنید و بفروشید. اکثر کانال‌های تلگرام به دنبال ساخت استیکرهای ساده‌ای همچون صبح بخیر، شروع کار، تبریک مناسبت‌ها و غیره هستند. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی به کسب درآمد از تلگرام فکر کنید.

۷. مشاوره در مورد تبلیغات تلگرام

هنگامی که کانال خود را ایجاد و رشد دادید و با جزئیات تبلیغات در تلگرام آشنا شدید، می‌توانید از طریق ارتباط تخصصی خود با افراد دیگر درآمد کسب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید در مورد چگونگی ایجاد و استفاده از ربات، اینکه چه جایگاهی را انتخاب کنید، چه محتوایی عملکرد بهتری در کانال‌های مختلف دارد و غیره به افراد مشاوره دهید.

۸. ایجاد و فروش کانال‌ در تلگرام

شما می‌توانید برای کسب و کارها کانال ایجاد کنید و رشد دهید و از تجربیات و تخصص خود نهایت استفاده را ببرید. خیلی از کسب و کارها یا افراد حوصله ندارند روند رشد کانال تلگرام خود را تحمل کنند.و به دنبال خرید کانال تلگرام هستند که این موضوع بهترین فرصت برای کسب درآمد از تلگرام است. کافی است کانال خود را به یک تعداد ممبر برسانید و به این افراد بفروشید.

۹. دستیار مجازی تلگرام شدن

شما می‌توانید به افراد دیگر کمک کنید تا کانال‌های تلگرامی خود را مدیریت کنند. برای این منظور، شما باید محتوا ایجاد کنید، آن را به طور مداوم منتشر کنید، با تبلیغ کنندگان و مشتریان ارتباط برقرار کنید و کارهای دیگری مربوطه انجام دهید. بسیاری افراد وقت مدیریت کانال تلگرام خود را ندارند و به دنبال افرادی هستند که به عنوان دستیار مجازی فعالیت کنند. این روش یک راه عالی برای کسب درآمد از تلگرام نیز است.

۱۰. هدایت به وب‌سایت شما

می‌توانید از تلگرام برای افزایش ترافیک و بازدید از وب‌سایت خود استفاده کنید. معمولا استفاده از سئو خارجی در بین سایت‌ها امری عادی است. بدین ترتیب که سایت‌ها محتوای خود را در کانال‌ها تبلیغ می‌کنند تا مخاطبان را به سر زدن به وب‌سایت یا وبلاگ خود سوق دهند. به عنوان مثال، یک سایت بخشی از محتوای وبلاگ خود را با یک عکس مربوط به آن مطلب در تلگرام منتشر کرده و لینک مربوط به آن را در زیر مطلب می‌گذارد.

نقش ربات‌ها در کسب درآمد از تلگرام چیست؟

ربات تلگرام چیست؟ این یک حساب تلگرام است که توسط نرم‌افزار اجرا می‌شود نه یک شخص. ربات‌های تلگرام باعث ایجاد مزیت رقابتی برای این اپلیکیشن نسبت به پیام رسان‌های دیگر شده‌اند. ربات‌ها می‌توانند اهداف بازاریابی زیادی داشته باشند و به بازاریابان به هنگام برقراری ارتباط با مشتری کمک کنند تا زمان کمتری از دست برود. ربات‌ها برای تقویت ارتباط با مشتری و کمک به حل نقاط درد آن‌ها استفاده می‌شود. ربات‌های تلگرام می‌توانند موارد زیر را ارائه دهند.

  • پشتیبانی بهتر مشتری
  • تعلیم دادن
  • اشتراک هوشمند اطلاعات
  • کمک به جستجوی اطلاعات
  • یادآوری کردن رویدادهای مهم
  • پخش موسیقی، فیلم و…
  • پردازش سفارشات و خریدهای اینترنتی
  • راه اندازی ابزار برای سرعت دادن به کارها

6 ویژگی یک ربات عالی برای کسب درآمد از تلگرام

یک ربات می‌توند ویژگی‌های بسیار خوبی را برای کسب و کارها ایجاد کند. کسب و کارها به کمک ربات‌ها می‌توانند خدمات بهتر و کامل‌تری را به مخاطبان خود ارائه دهند. زمانی که یک ربات مناسب طراحی کرده باشید، دیگر نیاز نیست که مخاطب شما پشت تلفن زمان زیادی را صرف کند و در آخر تصمیم بگیرد از برند شما خرید نکند. در حالی که مخاطب شما تنها یک سوال دارد که ذهن او را درگیر کرده و ربات‌ها می‌توانند به این سوالات به راحتی پاسخ دهند. در ادامه ویژگی عمده ربات‌ها ذکر شده است.

  • یک ربات خوب کاربر پسند است، منوهای قابل فهم و یک رابط کاربری ساده دارد.
  • چت بات، ارتباط یک به یک را ایجاد می‌کند.
  • ربات خوب محتوای ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • مشتریان شما می‌دانند که آن‌ها با یک ربات نه با یک شخص ارتباط برقرار می‌کنند.
  • ربات به خوبی توسعه یافته است که به کمک آن‌ها علایق و مشکلات کاربر آشکار و حل می‌شود.
  • ربات شما یک احساس انسانی دارد و حتی می‌تواند نشان دهنده حس شوخ طبعی باشد.

چگونه می‌توانید کمپین‌های تلگرام را ردیابی کنید؟

ردیابی کمپین‌های تلگرامی از اهمیت بالایی برخودار است به همین دلیل باید بررسی کنید که این کمپین‌ها چه عملکردی داشته‌اند و چقدر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند. به دست آوردن این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت کنید و ضعف‌های خود را برای دستیابی به موفقیت پوشش دهید. در تلگرام، چندین معیار اصلی برای ارزیابی وجود دارد که شامل: مشترکین و بازدیدها برای کانال‌ها، اعضا، تعداد پیام‌ها و فعالیت برای چت‌ها می‌شود. چگونه می‌توانید این داده‌ها را بدست آورید؟ راه‌های مختلفی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • به صورت دستی می‌توانید اطلاعاتی را که تلگرام به شما ارائه می‌دهد مطالعه کنید و تعداد دفعات تعامل کاربران با محتوای شما و سرعت رشد مخاطبان شما را تجزیه و تحلیل کنید.
  • می‌توانید از لینک UTM برای کمپین‌های خود استفاده کنید
  • می‌توانید از کدهای تبلیغاتی از پیش تعیین شده استفاده کنید
  • می‌توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل کمک بگیرید.

آیا می توان در سال 2021 از طریق تلگرام درآمد کسب کرد؟

مطمئنا پتانسیل کسب درآمد از تلگرام بسیار زیاد است. اگرچه تلگرام فرصت‌های زیادی برای پول‌سازی فراهم می‌کند اما شما باید زمان و تلاش زیادی را صرف کنید تا کسب و کار مربوط به تلگرام خود را رشد دهید. بنابراین، شما باید سخت کار کنید، محتوای با ارزش درجه یک ایجاد کنید، به طور مداوم پست ارسال کنید، ممبرهای معمولی خود را وفادار کنید و مطمئن شوید که یک قدم از رقبای خود جلو هستید. اگر مسیر حرکت خود را درست طی کنید، در نهایت تلگرام به یک جریان درآمدزا برای شما تبدیل می‌شود.

وردپرس تم | آموزش کسب درآمد از تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا