خرید گوشی اورجینال تصویر بنر
فروشگاه فایل

دانلود مقایسه میزان ابرازوجود ( قاطعیت ) بین دانشجویان دخترورزشكار و غیرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد 2021

دانلود مقایسه میزان ابرازوجود ( قاطعیت ) بین دانشجویان دخترورزشكار و غیرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد 2021

دانلود مقایسه میزان ابرازوجود ( قاطعیت ) بین دانشجویان دخترورزشكار و غیرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد 2021

لینک دانلود محصول

مقایسه میزان ابرازوجود ( قاطعیت ) بین دانشجویان دخترورزشكار و غیرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

توضیحات محصول     :در این پژوهش محقق بر آن است تا دو گروه از دانشجویان دختر ورزشكار و غیرورزشكار را در زمینه ی  میزان مهارت ابراز وجود ( قاطعیت)  با انجام یك پس آزمون مقایسه نماید    .

مقدمه ‎
روان‎شناسی ورزشی  شاخه‎روانشناسی ورزشی  شاخه ای از علم ورزش است كه در جستجوی فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف در زمینه‎های رفتار انسانی در حیطه ورزش است. از آنجایی كه روان‎شناسی به مطالعه رفتار می‎پردازد، بالطبع موضوع روان‎شناسی ورزشی نیز مطالعه حركات و فعالیت‎های ورزشی در تمام ابعاد از فعالیت حركتی یك كودك دبستانی تا مسابقات جهانی و المپیك می‎باشد.
اگر چه اهمیّت مسائل روانی در ورزش از چندین سال پیش شناخته شده است با این حال روان‎شناسی ورزشی هنوز دانشی بسیار جوان می‎باشد و در خلال دهه‎های اخیر علاقه و توجه به «روان‎شناسی ورزشی شناختی » افزایش چشم‎گیری یافته است. ابتدا تمام تلاش‎ها در این حیطه معطوف به مردان قهرمان بود اما در سال‎های اخیر این روند متحول شده است و روان‎شناسی ورزشی قهرمانان زن و مرد حرفه‎ای و برجسته افراد شركت كننده در فعالیت‎های غیر حرفه‏ای را نیز مورد توجه قرار می‎دهد. به عبارتی هدف روان‎شناسی ورزشی كمك به ورزشكاران در تمام رده‎های سنی از نوجوانان تا بزرگسالان است.
روانشناسی ورزشی:
پیدایش علم روانشناسی ورزشی به قرن بیستم باز می گردد اما اولین مطالعات در این زمینه در سال‎های آخر قرن نوزدهم انجام شد. در واقع به صراحت نمی توان بیان كرد كه روانشناسی ورزشی دقیقاً در چه زمانی بصورت علم مطرح شد, به همین جهت برخی ادعا می‎كنند علم روانشناسی ورزشی همچون نوزادی است كه به تازگی متولد شده است. بطور كلی در ابتدا مطالعه رفتار ورزشی در جهت تشریح اصول و موضوعات روانشناسی عمومی بود و جهت‎گیری مشخصی بعنوان روانشناسی ورزشی دیده نمی شد.
ضرورت و اهمیت تحقیق
هدف از آموزش ابراز وجود، افزایش گنجینه ی ذهنی وعملی رفتارهای شایسته در افراد است بطوری كه آنها را دربرخورد با مسائل مختلف و موقعیت های متعدد زندگی و همچنین ارتباط مؤثر با محیط یاری دهد ، احساس خشنودی و رضایت از نتیجه كار را افزایش داده و با تمهیداتی كه فراهم می آورد احتمال اخذ تقویت از محیط های اجتماعی را برای آنها افزایش  دهد
پرسشنامه ارزیابی میزان ابراز وجود ( قاطعیت ) گامبریل
این پرسشنامه  بروی دانشجویان با قاطعیت كم مورد استفاده قرار گرفته و
پایایی پرسشنامه در روش پس آزمون حدود 81 %  می باشد ، در این پژوهش  روایی با انجام یك پیش آزمون بروی  30 نفر از ورزشكاران و غیر ورزشكاران و آزمون آلفا كرونباخ بالای 80 % بست آمده است .
  این پرسشنامه شامل 40 سؤال  می باشد هر سؤال بیان یك موقعیت است كه آزمودنی بایستی پاسخ ( 5-1 ) خود را در قبال هر سؤال مشخص سازد این پرسشنامه توسط فارنهام و هندرسون 1984  ،  الكساندرار . ریچ و هارود . ای اسچرودر ،  راكوس . ا . ریچارد 1991 جهت اندازه گیری متغییرهای مستقل تایید و مورد  استفاده قرار گرفت  .

wordنوع فایل:

  سایز: 135Kb

 تعداد صفحه:227

 

 

دانلود مقایسه میزان ابرازوجود ( قاطعیت ) بین دانشجویان دخترورزشكار و غیرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد 2021

لینک دانلود محصول

هیچ کالایی را بدون تخفیف نخرید تصویر بنر
دکمه بازگشت به بالا